Hoger in Google en andere zoekmachines
De positie (ranking) van je website of webshop heb je uiteraard het liefst zo hoog mogelijk in de zoekmachines, maar wat komt hier bij kijken?
We gaan hierin al meteen onderscheid maken tussen organisch ranking (SEO) en betaalde ranking (SEA).
SEO
SEA
Bij betaalde ranking moet je denken aan Google AdWords. Bij Google kan hiervoor een reclame campagne worden aangemaakt waarbij je de trefwoorden waarop je gevonden wilt worden kunt (laten) instellen.
Wij willen je adviseren om dit NIET zelf in te regelen, maar via een online marketing bureau te doen. Zij weten precies waar ze mee bezig zijn waardoor je meer rendement uit je investeringen kunt halen.
Hiervoor werken wij samen met MB-Online
Laten doen
Bluepoint webdesign en MB-Online werken samen!
MB-Online richt zich op de online vindbaarheid voor bedrijven op het internet met concrete rendement middels een pragmatische aanpak die transparant is. We realiseren kwalitatieve bezoekers voor jou door middel van SEO (zoekmachine optimalisatie), SEA (Google Ads) en Social advertising (Facebook & Instagram). Dit allemaal met het doel om klanten te maken van je bezoekers!
Wij hebben hier jarenlange ervaring & kennis in en een nauwe samenwerking met Bluepoint Webdesign.
Tevens zijn we ook Google gecertificeerd op vlak van Google Analytics en Google Ads waarmee we een onze kwaliteit dienstverlening kunnen garanderen.
Wij gaan elke maand voor het optimale resultaat en willen ons weer bewijzen voor onze klanten met succes. Dit is ook terug te zien in de hoge klanttevredenheid en onze reviews.
Wij weten wat werkt en wat niet zodat jij niet teveel tijd en geld kwijt bent.
Wat heb jij hieraan?
Deze samenwerking is niet alleen voor ons handig en verstandig, maar zeker ook voor onze klanten! Wij hebben verstand van websites en een beetje van SEO. Maar een “beetje” vinden we niet goed genoeg om onze klanten te bedienen. Als je een website voor jouw bedrijf wilt laten maken en goed gevonden wilt worden, dan verwijzen we je dus graag door en stellen we je graag voor aan MB-Online.
Hoe werkt deze samenwerking?
Stel… je wilt een webshop laten maken door ons en wilt daarna organisch goed gevonden worden en ook met Google AdWords aan de slag. Dan maak je een vrijblijvende afspraak om eens een kopje koffie (of thee) te komen drinken bij ons op kantoor en maakt tijdens dit gesprek je wensen kenbaar. Wij kunnen dan aan de hand van eerder gemaakt werk voorbeelden laten zien en meedenken voor eventuele (maatwerk) oplossingen bij speciale wensen.
Na ons gesprek kunnen we je jouw wensen voor SEO optimalisatie en Google AdWords doorgeven aan MB-Online. Zij zullen vervolgens contact met je opnemen voor verdere informatie en uitwerking.
Zodra er akkoord is gegeven op de offerte(s) zullen wij in overleg gaan met MB-Online waarbij we tijdens het bouwen direct rekening kunnen houden met de besproken wensen omtrent SEO optimalisatie, landingspages, menustructuren, koppeling Google Analytics, etc.
Kijk voor meer informatie op www.mb-online.nl
Zelf doen
SEO (Search Engine Optimalisation)
Zoekmachines zoals Google of Bing werken met een soort “bots” die alle websites en webshops “lezen”. Als jouw website gelezen wordt door zo’n “bot”, dan ziet deze alleen maar tekst. Hij controleert of de opbouw van je pagina aantrekkelijk is qua opbouw, gebruikte koppen, genoeg relevante trefwoorden, metadata etc. Echter ziet deze “bot” geen plaatjes en daarom is het van belang om een zogeheten ALT-tekst aan een plaatje toe te voegen.
Veel websitebouwers roepen dat ze een “Google-vriendelijke” website maken en sommige komen zelfs met het mooie verhaal dat de vindbaarheid van je website of webshop afhangt van het systeem waarin het gebouwd is. Echter is dit een broodje aap verhaal! Er bestaat geen kant en klaar systeem en zeker niet een die ook nog binnen 5 minuten klaar is (volgens de snelle jongens van de zelfbouwpakketten ).
Hoe goed je website er ook uitziet en in welk systeem deze ook gebouwd is… als je geen goede SEO-vriendelijke teksten hebt, geen metadata en juiste koppen gebruikt en je foto’s niet van alt-teksten voorziet, dan ben je voor zoekmachines niet echt interessant.
Metadata:
Hieronder zie je een voorbeeld van wat Google weergeeft bij het zoeken op “Autobanden”.
In de TITEL staat al het woord autobanden en in de metadata (2 grijze regels tekst) komt ook weer het trefwoord terug welke Google automatisch als vet bedrukt aanduid.
Alt tekst
Zodra je Googled kun je ook naar de ”Afbeeldingen” gaan in Google. De plaatjes die je dan krijgt met de zoekterm “Autobanden”, hebben op de betreffende websites ook de ALT tekst “Autobanden” meegekregen. Zou je dus een afbeelding van bijvoorbeeld een stuk taart op je website zetten en deze voorzien van de ALT tekst “Autobanden”, dan zou hij ook onder deze zoekterm bij Google afbeeldingen zichtbaar worden.
Wat kun je zelf doen?
-
Probeer de trefwoorden waarop je gevonden wilt worden op een gedoseerde manier aan je teksten toe te voegen. Een voorbeeld: Stel dat je autobanden verkoopt en je bedrijf is in Amsterdam gevestigd. Schrijf dan een tekst van ongeveer 300-500 woorden en laat daarin 3-5 keer beide trefwoorden terugkomen
-
Vul bij elk artikel een goede Titel en passende metadata in
-
Vul een Alt tekst in bij de afbeeldingen die je gebruikt
Waarom doen wij dat niet standaard voor je?
Gek genoeg is niet iedereen een volledig geoptimaliseerd website nodig en hoeft niet iedereen kost wat het kost bovenin te staan in zoekmachines. Er zijn genoeg bedrijven, stichtingen en andere instanties die “gewoon een website willen hebben” en hier niet verder in willen investeren. Denk bijvoorbeeld aan een school of voetbalvereniging.
Wij werken samen met Klik Succes Online Marketing
Zij kunnen op SEO gebied onder andere:
- alle metadata, titels en alt teksten bij je eigen teksten toevoegen.
- websiteteksten schrijven en plaatsen, incl. metadata, titels en alt teksten.
- SEO geoptimaliseerde landingspages schrijven en die in je website of shop implementeren.
Wat raden we aan
Wil je echt gevonden worden in de regio waar je actief bent dan kan dat op meerdere manieren. Je kan je pagina’s optimaliseren zoals besproken (wat we je altijd aanraden!), maar het probleem is dat de meeste websites niet zoveel pagina’s bevatten dat het echt indrukt maakt bij zoekmachines. Dan kun je altijd ook nog gaan bloggen, maar er zijn maar weinig ondernemers die daar tijd voor hebben.
Wij raden je daarom aan om hierover eens contact met ons of met KlikSucces op te nemen om de mogelijkheden te bespreken.
Neem gerust contact met ons op als je iets wilt verbeteren aan je vindbaarheid.